Закон Європейського Союзу про цифрові послуги (DSA) офіційно набув чинності.
З 25 серпня 2023 року такі великі компанії, як Google, Facebook, Amazon та інші, повинні дотримуватися законодавства, яке вимагає від онлайн-платформ юридичної відповідальності за опубліковану інформацію.
Європейський парламент ухвалив DSA у липні 2022 року. Основна мета — створити безпечне середовище. Відтепер онлайн-платформи повинні контролювати контент і модерувати дописи, що містять нелегальні товари та послуги, одночасно повідомляючи про такий вміст. Закон також вимагає прозорості алгоритмів.
Крім того, згідно з новими правилами, забороняється використовувати цільову рекламу на основі сексуальної орієнтації, релігії, етнічної приналежності чи політичних переконань людини. Деякі нові обмеження тепер є в рекламі, спрямованій на дітей.
Йдеться про великі платформи та пошуковики, що мають понад 45 мільйонів користувачів щомісяця в ЄС: Alibaba AliExpress, Amazon, Apple App Store, Booking, Google Search, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Tik Tok, Twitter, Вікіпедія, Zalando, YouTube, Bing.
- Як це працює
ЄС вимагатиме від кожної з цих платформ оновлювати інформацію про кількість користувачів щопівроку.
Якщо платформа має менше ніж 45 мільйонів користувачів щомісяця протягом цілого року, їх видалять зі списку тих, на кого розповсюджується DSA .
У разі недотримання правил DSA, на онлайн-платформи накладуть штрафи у розмірі до 6% їхнього світового обороту.
Платформа, яка постійно відмовляється виконувати вимоги, може отримати тимчасове блокування в ЄС.