Українська мова посилює позиції в усіх соцмережах, не рахуючи російських. Про це свідчать дані дослідження Центру контент-аналізу.
Соціальні мережі — Facebook, Twitter (Х) та Instagram — демонструють тенденцію використання української мови в українському сегмені. Тепер в Instagram понад 90% дописів створені українською, у Facebook і Twitter (X) — 75-80%. Торік ця частка становила 65-70%, а три роки тому перебувала в межах 15-25%.
Таким чином, користувачі перебувають у здебільшого україномовному середовищі, а це створює сприятливі умови переходу для тих, хто досі спроживає здебільшого російську. Автори припускають, що тенденція на збільшення частки української продовжиться.
Радикальний прогрес продемонстрував Youtube: у червні 2022-го українська мова мала 5% матеріалів, то тепер україномовний контент сягнув 45%. Вдвічі зросла частка української мови в ТіkTok: якщо раніше співвідношення було 1:2 на користь російської мови, то тепер 2:1 на користь української.
Наразі українська мова переважає в усіх областях України, крім частково окупованих Донецької, Луганської та Запорізької областей, Криму та Одещини. Втім, саме Одещина продемонструвала найбільший поступ за останній рік — частка дописів українською мовою зросла з 27% до 49%.
Загалом було зібрано і проаналізовано 1,17 млн дописів, написані в період з 20 вересня по 20 жовтня 2023 року користувачами, що вказали у профілі Україну (або українські регіони, в тому числі окуповані).