Може, щастя і не в грошах, але більшості українців їх не вистачає. Mastercard спільно з UKRSIBBANK BNP Paribas Group провели глобальне дослідження і з’ясували, хто, як і про що мріє в Україні.
За даними дослідження, 70% респондентів мріють постійно. 44% із них стверджують, що за останні п’ять років мріяти стали рідше. Більшість з тих, хто цього не робить, бажають обзавестися мріями.
Популярні бажання
Для того, щоб втілити свої мрії, українцям потрібні гроші. У топ матеріальних бажань входять: благополуччя близьких (44%), подорожі за кордон (44%), власна нерухомість (41%). Третина опитаних мріють про гідну старість (35%) і фінансову подушку (30%).
Бути здоровими і міцне здоров’я близьких (60%) – основні нематеріальні мрії українців.
Головною перешкодою (69%) назвали брак коштів. 4 з 10 українців шукають підробіток, скорочують витрати і відкладають «гроші в банку». Чверть опитаних вважають, що їм знадобиться від 2 до 5 років на здійснення бажаного, а третина не ставлять для себе чітких термінів або взагалі не вірять у здійснення мрії.
Дитячі мрії
Українці демонструють оптимізм, розмірковуючи про мрії своїх дітей. 60% опитаних знають про їхні мрії, а 45% заохочують мріяти. Більшість батьків готові підтримувати (89%), а кожен третій – жертвувати всім, щоб допомогти фінансово і морально.
Примітно, що бажання багатьох українців – родом із дитинства; кожен другий працює над їх втіленням. 8 з 10 опитаних вже отримали бажане, а 5% до цього вже не прагнуть: в дитинстві вони мріяли про якусь конкретну професію (25%), заможне життя (10%), кругосвітню подорож (9%).
Спільні цінності
Українці готові підтримувати мрії інших. Кожен третій опитаний стверджує, що знає про бажання близьких. 63% хочуть допомогти їх реалізувати, а 18% вже це роблять.
Дослідження було проведено в квітні 2021 року компанією Gradus Research на замовлення Mastercard і UKRSIBBANK BNP Paribas Group. В опитуванні мобільного додатка Gradus взяли участь 1000 українців від 18 до 60 років, які проживають в українських містах.