Сьогодні захисні маски потрібні людям так само, як парасолька під час дощу. Для українців настала нова реальність, однак у деяких країнах їх давно використовують не тільки для захисту, але і як аксесуар.
Азія
Сезонні епідемії. За версією The New York Times, коли в 2002 році всю Південно-Східну Азію охопила епідемія пневмонії, жителі не перестали користуватися масками для захисту від кашлю, чихів та алергій.
Смог у мегаполісах. За даними ООН, щорічно через брудне повітря в світі гинуть 7 мільйонів людей, з яких майже 4 мільйони – в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні.
Корисний Мерч. Маски допомагають приховати проблемну шкіру, сліди пластичних операцій, демонструють зв’язок із субкультурою. Їх випускають дизайнери і музиканти.
Політ-анонімність. Маски допомагають зберігати анонімність. Їх часто використовують на страйках і мітингах.
Європа і США
Дизайнери створювали маски задовго до коронавіруса. Першими стали Жан-Поль Готьє та Мартін Маржела (1995). Таким чином моделі на подіумі приховували свої обличчя, а глядачі фокусувалися лише на колекції.
Маски також демонстрували Джон Гальяно, Вальтер ван Бейрендонк, Раф Сімонс, Олександр Маккуїн, Алессандро Мікеле в колекціях для Gucci. Їх маски були створені виключно як декоративні.
Що змінилося
«Маска для обличчя стала символом нашого часу», – заявляє Ванесса Фрідман, модний критик The New York Times.
У звіті пошукової платформи Tagwalk маски посіли третє місце в списку найбільш популярних товарів під час карантину. Аналітики з Lyst відзначають п’ятикратне зростання запитів на початку року.
Що далі
Ванесса Фрідман вважає: якщо в умовах пандемії бренди почнуть масово випускати маски, це переросте в репутаційний скандал.
Гіганти у сфері моди (Louis Vuitton, Dior, Saint Laurent, Gucci, Balenciaga) перевели свої фабрики на виробництво масок, однак придбати їх на сайтах не можна. Таким чином компанії підтримують медиків і зберігають робочі місця.
До ініціативи доєдналися спортивні бренди (Аdidas, Nike, Under Armour). Вони задіяли у виробництві кросівочні технології, а самі маски виходять без «свушу» і трьох смуг.
Проте, якщо маски надовго закріпляться в реальності – їх монетизація здається лише питанням часу.