За даними дослідження ресурсу Promodo, за останні три роки динаміка україномовних запитів виросла майже вдвічі. У 2021 їх було не більше 19%, сьогодні — 26%. І тенденція продовжує зростати.
Наприклад, у 2023 році українці гуглили «іграшки» на 83% частіше, ніж торік, у той час, як «игрушки» навпаки — рідше на 18%.
«Наша SEO-команда постійно відстежує ситуацію на ринку — й від початку повномасштабного вторгнення помітила значне зростання запитів українською. Аби оперувати точними цифрами — ми проаналізували 341 000 комерційних запитів у восьми різних нішах: Електроніка, Косметика, Дитячі товари, Зоотовари тощо. Розглядали період першого півріччя за останні три роки». — Владислав Трішкін, SEO Team Lead Promodo.
У сегменті «Електроніка» ще в 2021 році панувала російська — це понад 90% усіх пошукових запитів. Проте зараз ситуація змінюється — з 89 тисяч проаналізованих запитів частка українськомовних становить 17%. Зросла частка запитів українською й у ніші «Косметика»: з 17,7% до 28,7%. Наприклад: запит«краска для волос» впала на 18,2%, а от «фарбу для волосся» користувачі шукали на 125% частіше.
Позитивна динаміка спостерігається в інших нішах також.